Na podstawie książki Masaaki Imai „Kajzen”, w której znalazła się lista haseł TQC w firmie Pentel, zbudowaliśmy wykaz wartości, którymi kierujemy się podczas naszej pracy:
- Wyznajemy ideę, że klient jest najważniejszy.
- Zawsze uświadamiamy sobie problem. Tam, gdzie nie ma problemu, nie może być doskonalenia.
- Zarządzanie oznacza rozpoczynanie działania od planu i porównywanie go następnie z wynikami.
- Otaczają nas skarby – więcej można nauczyć się z problemów chronicznych niż z takich, które pojawiają się niespodziewanie.
- Zarządzaj procesem przez rezultaty – zmiany i poprawki to problemy wynikające z braku zarządzania. Zajmowanie się nimi nie jest zarzadzaniem, lecz manipulowaniem.
- Zarządzajmy swoja pracą i patrzmy na otoczenie przez pryzmat faktów. Opieramy nasze opinie na faktach. Nie polegajmy na intuicji i przeczuciach.
- Uważamy na nieprawidłowości. Priorytetem jest likwidowanie nieprawidłowości, a nie usprawnianie tego, co funkcjonuje właściwie.
- Usuwamy główną przyczynę i zapobiegamy ponownemu występowaniu problemu. Nie mylimy objawów z przyczynami.
- Testowanie nie tworzy jakości.
- Nigdy nie zapominamy o standaryzacji. Potrzebujemy sposobu na upewnienie się, że pożądany stan będzie trwał.
- Zwracamy uwagę na poziomy przepływu informacji. Doświadczenie indywidualne powinno być rozszerzane na cała firmę.
- Wdrażanie TQC dotyczy wszystkich.